Vilket hus skulle du välja?

Det är konstigt det där med smaken, den ändrar sig allteftersom man blir äldre och påverkas av rådande trender, vare sig man vill det eller ej.

Enplanshus Eksjöhus

Jag växte upp i ett nybygg enplanshus på 80-talet, flyttade till ett 40-tals-hus i tonåren, som sedermera renoverades.

Hus från 40-talet renoverat

Själv drömde jag om ett sekelskifteshus på landet, med kakelugnar, knarrande trägolv och mycket charm. Ett sådant skaffade jag mig också efterhand, med allt vad det innebar.

Sekelskifteshus

Flytten gick vidare till ett större, mer ändamålsenligt 80-tals-hus igen. Tillbaka till start, kan man säga.

Hus 80-talet renoverat

Vilka husdrömmar finns nu kvar? Ja, det enda jag egentligen inte testat är ett helt nybyggt hus i riktigt modern stil.

Nybyggt hus

Det man lär sig genom att vara husägare är att det är mycket jobb med ett hus. Det ska hållas i ordning, renoveras och du kommer inte ifrån arbete – hur du än gör. Sedan är man ju lite olika funtad, så klart. Vissa har alltid projekt på gång, och njuter av detta, medan andra kan konsten att bara njuta.

Vilken är din husdröm?

Kommentera

