Måla koffert vit

För flera år sedan så hittade jag en gammal koffert på auktion. Jag kunde tyvärr aldrig hitta någon bra plats för den i mitt förra hus. Förra helgen så röjde jag i garaget och fick då syn på denna igen. Kanske man skulle kunna göra något med den, istället för att den skulle få så och samla damm på loftet?

Normalt sett gillar jag inte när man målar allt vitt, men dessa koffertar är mycket vanliga och har kanske inget större värde. Jag hittade litet färg som blev över från renoveringen av skafferidörren i förra huset.

Här kommer före och efter-bilder på kofferten:

Innan målning:

Gammal koffert innan målning

Efter målning:

Måla koffert vit

Jag tycker faktiskt det blev rätt häftigt att behålla beslagen och träreglarna som de var. Det skapar en bra kontrast. Nu ska den fungera som förvaring av DVD-er i vardagsrummet.

One thought on “Måla koffert vit

Kommentera

