Vackraste trädgårdsväxten?

Jag spenderade ett par timmar igår med att klippa bort en taggig och hemsk buske utanför vår entrédörr. Jag vet inte exakt vad det var för buske. Varför planterade man så ofta taggiga och giftiga buskar på sin tomt under 70-80-talen? Jag minnst min skolgård där det växte just taggiga häckar, med röda, nyponliknande frukter som kliade om man fick det på sig…

Hur som helst så tog det inte sååå långt tid som jag trodde. Nu återstår bara arbetet med att få bort alla rötterna.

Vilka buskar tycker ni är vackrast i en villa-trädgård. Här kommer tre exempel som jag gillar.

Syrén i trädgården
Syrénbuske
Spirea
Spirea
Magnolia
Magnolia

 

Kommentera

