Pågående projekt: renovera barnrum

Nu är nästa projekt på gång hemma hos mig – nämligen att renovera barnrum. Det var mycket svårt att bestämma hur det skulle se ut men A och O är bra förvaring. Personligen tycker jag att det viktigaste är att barnet trivs i rummet, men att det samtidigt är en lugn, mysig och vilsam miljö att sova i.

Jag har läst om många som ondgör sig över 80-fenomenet – strukturtapeten – och nu är även jag en av dem. Det är verkligen ingen lätt match att bli av med dem! Vi har formligen skrapat och rivit bort 80-talet från väggarna. Nästa steg är att sätta en sk. renoveringstapet. Den ger en jämn och fin yta som man kan måla eller tapetsera på. Vi väljer en blå och grön färgnyans från Jotun och en väggdekor från Inreda.com:

Väggdekor barnrum

Förvaringen blir från Ikea. Enkelt och prisvärt:

Barnmöbler barnrum

Smart sätt att hänga upp ditt barns alla teckningar. Från Granit.

Hänga upp barnteckningar

Nya lister sätts upp och fönster- och dörrfoder får sig en omgång vit färg också. Slutresultatet kommer dröja ett tag men jag återkommer med bilder då! Ni får gärna skicka in bilder om ni har renoverat barnrum! Det är alltid bra med inspiration!

One thought on “Pågående projekt: renovera barnrum

Kommentera

