Häng i hängmattan i sommar

Vissa gillar den andra har svårt för den. Hängmattan hör sommaren till och är ett vackert inslag i trädgården eller på altanen.

Innan hängmattorna gjorde entré i våra villaträdgårdar så användes de mest till havs som koj på fartyg. Nu fungerar de på båda ställena.

Har man inte två träd som växer med lagom avstånd från varandra så finns det många ställningar som fungerar minst lika bra. Personligen är jag inget fan av hängmattor. Visst kan de vara snygga men jag har svårt för att koppla av i dem. Däremot gillar jag hängstolar. De kan man också sätta upp lite var man vill – bara man har ett bra tak som kan bära stolen. Jag ser redan nu vart jag hänga upp en i vårt nya hus – på verandan som vetter mot havet såklart!

Här kommer lite härliga hängmattor och hängstolar.

Hängmatta shabby chic

Hängstol shabby chic

Hängmatta marin

Hängmatta med ställ

Hängstol marin

Hängmatta lyx

2 thoughts on “Häng i hängmattan i sommar

  1. Hittade denna sidan av en händelse.
    Men är mest intresserad av var man kan köpa dessa olika produkter. Jag vill inte bara se sköna bilder . Tacksam för svar. Först och främst var jag intresserad av hängmattan som hänger mellan 4 stolpar, med skirt tyg runt om kring.

    MVH Ursula

Kommentera

