Snygga våtrumsmattor – finns dem?

Idag var vi på besiktning av det hus vi ska köpa. När vi pratade om att vi funderade på att helrenovera båda badrummen i huset så sa han att om man vill ha kakel på väggar och golv måste man riva ut både golv och väggar för att få ett bra underlag. Golvet måste ha en bra bas som ex. en gjuten betongplatta. Det finns många som renoverar badrum utan att tänka på att trähus rör sig, med spickbildningar i kaklet som följd.

Jag fick mig en tankeställare och mina tankar gick till den fördömda våtrumsmattan, men nej…jag har inga positiva bilder av sådana. Kanske är jag för trångsynt. Nu är det dags att googla igen för att se om det finns snygga våtrumsmattor där ute.Våtrumsmatta trä

Våtrumsmatta trä
Från: Tarkett Aquarell

Schackrutigt våtrumsgolv

Svart våtrumsmatta
Från: Getinge Mattcenter

Jag måste nog se mattorna i verkligheten men eventuellt har jag blivit övertygad. Kanske blir det en snygg våtrumsmatta på golvet och kakel på väggarna! Den perfekta medelvägen och ett smart sätt att spara pengar.

Ha en trevlig helg!

Kommentera

