Inför lucia

I morgon är det Lucia och jag tänkte bara titta in på bloggen och tipsa alla om SVT:s Luciamorgon. Varje år sänder de från ett luciafirande någonstans i Sverige. Ibland är det ganska tråkigt och ibland är det stämningsfullt och mysigt.

Jag brukar alltid sätta mig framför TV:n (även om det är okristligt tidigt för min smak). Jag dricker mitt morgonte och äter en lussekatt eller två och tänder ett ljus.

I år sänder de från Kungsholmens kyrka i Stockholm och det unika med firandet i år är att lite kända artister kommer att medverka. Här kan du läsa mer.

Programmet börjar kl. 07:00 i TV2. men visas även i SVT Play för oss som är morgontrötta. Dela gärna med er hur ni brukar fira Lucia!

Luciamorgon SVT

Kommentera

