Medeltida inspiration i Riga

För någon månad sedan var jag och min man på en weekend i Riga. Vi bodde mitt i gamla stan på ett mysigt Boutique-hotell. Det var tur att jag tog mina bekväma skor – det är kullersten precis överallt!

När vi var ute och strosade hittade vi en härlig medeltidsrestaurang som heter Rozengrals. Lokalerna är från 1300-talet och kyparna är klädda därefter. Man serverar tidsenlig mat och dryck.

Medeltida restaurang RigaTyvärr fanns det ingen plats när vi var där. Jag hade så gärna velat äta på restaurangen… Men ett par bilder från entrén fick jag med i alla fall.

Rustikt låsHärligt rustikt lås i entrédörren till restaurangen.

Instrument gatumusikant RigaEn gatumusikant i Riga på rast 🙂

Trevlig helg!

Kommentera

